ICO 소개 NOIZ Chain(노이즈체인) --Part I
최근 페이스북 창시자인 마크 주커버그가 개인 정보 유출로 인하여 청문회에 출석한 사건이
뉴스에 보도가 되었습니다.
소개해 드릴 노이즈 체인은 블록체인에 기반을 둔 AI가 지원하는 분산형 광고 교환 플랫폼으로
사용자가 직접 참여하여 데이터를 제공하고 투명성을 검증할수 있는 플랫폼 입니다.
또한 노이즈 체인은 사용자에게 개인 데이터 정보를 제어할 수 있도록 하여 사용자가 어떤
정보가 네트워크를 통하여 공유되고 있는지를 확인 가능토록 합니다
최근 있었던 페이스북의 정보 유출 사건을 기억하시겠지만, 그외에도 세계 30개 이상의 국가에서
수도없이 많은 개인 정보들이 유출되고 있습니다.
소비자들 또한 부적절한 광고에 노출되어 있습니다, 조사에 의하면 약 46%의 소비자들이 보고있는
광고는 부적절할 수도 있다는 결과가 나왔습니다.
이러한 문제점을 해결하고자 하는 것이 NOIZ Chain 입니다.
아래 동영상(여기를 클릭)을 보시면 잘못된 광고로 인한 스트레스 및 그것을 어떻게
NOIZ Chain이 해결코자 하는것인지 조금 더 쉽게 이해하실 수 있습니다
탈 중앙화 네트워크 광고로써 NOIZ Chain 은 아래와 같은 특성을 가집니다
적극적 참여를 위한 인지 배너
인공지능 기반 배너 광고는 소비자들 사이에 더 많은 참여를 이끌어내고 광고주가 직접 참여해사용 가능토록 해줍니다, 이에 따른 상호 투명성은 블록체인이 보장해주고 기록해 줍니다.
P2P Ad Exchange광고주와 사용자는 플랫폼을 직접 연결하여 광고를 구매/판매 할 수 있습니다NOIZ Chain 커뮤니티는 비즈니스에 문제가 있는 광고주나 표절 또는 가짜뉴스에 관련된 게시자를검증하므로써 양질의 컨텐츠를 설정 및 유지 가능케 해줍니다
Automatic Airdrop and Rewards WalletNOIZ Chain은 광고주가 제품할인,보상 포인트, 또는 단순히 배너 공고를 사용하여 소비자에게 토큰을배분할 수 있도록 해줍니다. NOIZ Chain지갑은 사용자가 여러가지 방법을 통해 이러한 쿠폰과 포인트를 블록체인 기반위에 투명하게 적립가능하도록 해줍니다.
개인 정보 보호NOIZ Chain은 사용자에게 완전한 통제가능한 권리를 부여합니다.또한 사용자는 신뢰할 수 있는 광고주 및 데이터 게시자를 공유하고 보상할 수 있습니다이 모든것은 블록체인 플랫폼이기에 투명한 기록 관리로 가능합니다
아래 영문으로 된 설명도 참조하시기 바랍니다
NOIZ is a decentralized ad network that aims at giving control of advertising back to the community, while eliminating fraud, driving engagement and including social impact organizations. NOIZ can be classified into the following parts:
Cognitive Banners for Better Engagement
An artificial intelligence (AI) enabled banner ad, known as Nikola, generates more engagement among consumers and gives advertisers direct access to this engagement. Ad interactions are recorded over the blockchain for transparency.
P2P Ad Exchange:
Advertisers and publishers can connect directly and buy / sell ad inventory over the platform. The NOIZ community sets the standards for quality content by voting against advertisers with bad business ethics, or publishers involved in plagiarism or fake news.
Automatic Airdrop and Rewards Wallet
NOIZ lets advertisers airdrop tokens to consumers for product discounts (coupons), loyalty (reward points) or simply for engaging with the banner ads. The NOIZ wallet allows users to collect these crypto coupons and reward points, which can be redeemed through the offering party or NOIZ partner companies.
Permissioned Privacy protection
NOIZ gives users total control on their private data. By design, it cannot be controlled by NOIZ in any shape or form. Furthermore, users get compensated in NOIZ tokens for sharing their data with the advertisers and publishers they trust.
먼저 위에 링크걸어 드린 영상입니다 현재 광고시장의 투명성 문제 및 NOIZ Chain의 솔루션을 설명합니다
현재 광고 시장의 문제점중 하나인 스팸봇이 무엇인지, 어떻게 작동하는지, 광고 시장에어떤 영향을 미치는지 설명하는 영상입니다
NikolaNikola is the friendly AI bot behind the cognitive ads, collecting, authenticating and sorting user data. Nikola uses a hybrid AI system; one form of AI to filter out spam-bot-like user actions and another to integrate with NLP technology for improved the cognitive ad conversations.
Publishers
Publishers are media rich sites with high traffic volume. They receive NOIZ tokens in exchange for their advertising space. Publishers can exchange, keep, donate or use their tokens. In the case of using them, publishers pay tokens to users in return for user data. Publishers can also receive tokens from users in exchange for coupons on services, such as subscription fees.
Users
Users are people who view the cognitive ads on publisher sites. Users receive NOIZ tokens by engaging with the cognitive ads. Every piece of data, or intent, the user provides is sent to the advertiser. Users can determine what personal information—age, gender, location—is delivered to advertisers and publishers. Users can exchange, keep, donate or redeem their tokens.
WebSite :https://noizchain.com
Whitepaper : https://noizchain.com/whitepaper
Telegram Announcements : https://t.me/noizchainofficial
My Bitcointak Profile
https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2023276
투자 권유가 아닌 소개 블로그 입니다
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About NOIZ Chain
최근 페이스북 창시자인 마크 주커버그가 개인 정보 유출로 인하여 청문회에 출석한 사건이
뉴스에 보도가 되었습니다.
소개해 드릴 노이즈 체인은 블록체인에 기반을 둔 AI가 지원하는 분산형 광고 교환 플랫폼으로
사용자가 직접 참여하여 데이터를 제공하고 투명성을 검증할수 있는 플랫폼 입니다.
또한 노이즈 체인은 사용자에게 개인 데이터 정보를 제어할 수 있도록 하여 사용자가 어떤
정보가 네트워크를 통하여 공유되고 있는지를 확인 가능토록 합니다
최근 있었던 페이스북의 정보 유출 사건을 기억하시겠지만, 그외에도 세계 30개 이상의 국가에서
수도없이 많은 개인 정보들이 유출되고 있습니다.
소비자들 또한 부적절한 광고에 노출되어 있습니다, 조사에 의하면 약 46%의 소비자들이 보고있는
광고는 부적절할 수도 있다는 결과가 나왔습니다.
이러한 문제점을 해결하고자 하는 것이 NOIZ Chain 입니다.
아래 동영상(여기를 클릭)을 보시면 잘못된 광고로 인한 스트레스 및 그것을 어떻게
NOIZ Chain이 해결코자 하는것인지 조금 더 쉽게 이해하실 수 있습니다
노이즈 체인의 특징
탈 중앙화 네트워크 광고로써 NOIZ Chain 은 아래와 같은 특성을 가집니다
적극적 참여를 위한 인지 배너
인공지능 기반 배너 광고는 소비자들 사이에 더 많은 참여를 이끌어내고 광고주가 직접 참여해사용 가능토록 해줍니다, 이에 따른 상호 투명성은 블록체인이 보장해주고 기록해 줍니다.
P2P Ad Exchange광고주와 사용자는 플랫폼을 직접 연결하여 광고를 구매/판매 할 수 있습니다NOIZ Chain 커뮤니티는 비즈니스에 문제가 있는 광고주나 표절 또는 가짜뉴스에 관련된 게시자를검증하므로써 양질의 컨텐츠를 설정 및 유지 가능케 해줍니다
Automatic Airdrop and Rewards WalletNOIZ Chain은 광고주가 제품할인,보상 포인트, 또는 단순히 배너 공고를 사용하여 소비자에게 토큰을배분할 수 있도록 해줍니다. NOIZ Chain지갑은 사용자가 여러가지 방법을 통해 이러한 쿠폰과 포인트를 블록체인 기반위에 투명하게 적립가능하도록 해줍니다.
개인 정보 보호NOIZ Chain은 사용자에게 완전한 통제가능한 권리를 부여합니다.또한 사용자는 신뢰할 수 있는 광고주 및 데이터 게시자를 공유하고 보상할 수 있습니다이 모든것은 블록체인 플랫폼이기에 투명한 기록 관리로 가능합니다
아래 영문으로 된 설명도 참조하시기 바랍니다
NOIZ is a decentralized ad network that aims at giving control of advertising back to the community, while eliminating fraud, driving engagement and including social impact organizations. NOIZ can be classified into the following parts:
Cognitive Banners for Better Engagement
An artificial intelligence (AI) enabled banner ad, known as Nikola, generates more engagement among consumers and gives advertisers direct access to this engagement. Ad interactions are recorded over the blockchain for transparency.
P2P Ad Exchange:
Advertisers and publishers can connect directly and buy / sell ad inventory over the platform. The NOIZ community sets the standards for quality content by voting against advertisers with bad business ethics, or publishers involved in plagiarism or fake news.
Automatic Airdrop and Rewards Wallet
NOIZ lets advertisers airdrop tokens to consumers for product discounts (coupons), loyalty (reward points) or simply for engaging with the banner ads. The NOIZ wallet allows users to collect these crypto coupons and reward points, which can be redeemed through the offering party or NOIZ partner companies.
Permissioned Privacy protection
NOIZ gives users total control on their private data. By design, it cannot be controlled by NOIZ in any shape or form. Furthermore, users get compensated in NOIZ tokens for sharing their data with the advertisers and publishers they trust.
관련 동영상
NOIZ Chain 을 쉽게 설명한 동영상이 3편 있어서 소개 합니다
먼저 위에 링크걸어 드린 영상입니다 현재 광고시장의 투명성 문제 및 NOIZ Chain의 솔루션을 설명합니다
<iframe width="750" height="420" src="https://www.youtube.com/embed/ckcxaI2mIAw" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
현재 광고 시장의 문제점중 하나인 스팸봇이 무엇인지, 어떻게 작동하는지, 광고 시장에어떤 영향을 미치는지 설명하는 영상입니다
인지 광고란 무엇인지, 사용자가 제품 광고에 직접 참여하고 의사 결정 프로세스에참여할 수 있습니다, 또한 그것이 얼마나 효과적인지 설명하는 영상입니다
NOIZ Chain 이 플랫폼 광고 네트워크 상에서 어떤식의 역할을 하는것인지설명하는 영상입니다
NOIZ Chain Environment
NOIZ Chain
노이즈체인 플랫폼은 광고주와 게시자간의 중계인 및 디지털 광고의 교환 역할을 합니다NOIZ Chain 사용자 참여를 장려하는 토큰의 이름이기도 하며, 브록체인에 의하여광고주,사용자가 탈 중앙화 기록 됩니다.
니콜라
니콜라는 하이브리드 AI 시스템을 사용하는 인공 지능 로봇입니다스팸봇과 같은 행동을 걸러내는 기능과 광고 대화를 더 격려하기 위한 기능으로구분되어 있습니다
NOIZ Network
NOIZ Network 상의 광조준 및 사용자는 선택한 재단에 기부할 수 있습니다사용자가 이용한 쿠폰이 게시자가 아닌 재단으로 기부 또한 가능하게 됩니다
광고주
광고주는 광고 비용을 지불하고 사용자 참여를 늘리기 위해 쿠폰을 제공할 수 있습니다사용된 쿠폰은 재단으로의 전달도 가능합니다
Publisher
광고 게시자는 NOIZ Network 상에서 토큰을 보상받게 되며, 또한 교환, 기부등의 활동이자유롭게 보장됩니다. 광고 게시자는 가입비와 같은 서비스 쿠폰의 사용도 사용자로 부터 교환 가능합니다
사용자
사용자는 이 모든 플랫폼을 사용하는 사람들입니다 사용자는 이진 광고을 통해 토큰을보상받고 사용자가 제공하는 모든 데이터는 플랫폼 상에서 공유됩니다또한 사용자는 토큰의 교환, 보관, 기부 등의 모든 행위를 자유롭게 관리할 수 있습니다
아래 영문 설명도 참조하시기 바랍니다
NOIZ ChainThe NOIZ platform is a digital ad exchange—the middleman between advertisers and publishers. NOIZ is also the name of the token that incentivizes user engagement and is distributed among advertisers, publishers and charitable foundations in addition to users.
노이즈체인 플랫폼은 광고주와 게시자간의 중계인 및 디지털 광고의 교환 역할을 합니다NOIZ Chain 사용자 참여를 장려하는 토큰의 이름이기도 하며, 브록체인에 의하여광고주,사용자가 탈 중앙화 기록 됩니다.
니콜라
니콜라는 하이브리드 AI 시스템을 사용하는 인공 지능 로봇입니다스팸봇과 같은 행동을 걸러내는 기능과 광고 대화를 더 격려하기 위한 기능으로구분되어 있습니다
NOIZ Network
NOIZ Network 상의 광조준 및 사용자는 선택한 재단에 기부할 수 있습니다사용자가 이용한 쿠폰이 게시자가 아닌 재단으로 기부 또한 가능하게 됩니다
광고주
광고주는 광고 비용을 지불하고 사용자 참여를 늘리기 위해 쿠폰을 제공할 수 있습니다사용된 쿠폰은 재단으로의 전달도 가능합니다
Publisher
광고 게시자는 NOIZ Network 상에서 토큰을 보상받게 되며, 또한 교환, 기부등의 활동이자유롭게 보장됩니다. 광고 게시자는 가입비와 같은 서비스 쿠폰의 사용도 사용자로 부터 교환 가능합니다
사용자
사용자는 이 모든 플랫폼을 사용하는 사람들입니다 사용자는 이진 광고을 통해 토큰을보상받고 사용자가 제공하는 모든 데이터는 플랫폼 상에서 공유됩니다또한 사용자는 토큰의 교환, 보관, 기부 등의 모든 행위를 자유롭게 관리할 수 있습니다
아래 영문 설명도 참조하시기 바랍니다
NOIZ ChainThe NOIZ platform is a digital ad exchange—the middleman between advertisers and publishers. NOIZ is also the name of the token that incentivizes user engagement and is distributed among advertisers, publishers and charitable foundations in addition to users.
NikolaNikola is the friendly AI bot behind the cognitive ads, collecting, authenticating and sorting user data. Nikola uses a hybrid AI system; one form of AI to filter out spam-bot-like user actions and another to integrate with NLP technology for improved the cognitive ad conversations.
NetWork
The NOIZ network, advertisers, publishers and users can all directly donate to charitable foundations of their choosing. When users redeem coupons, their tokens will go to charitable foundations rather than back to the advertisers or publishers.
The NOIZ network, advertisers, publishers and users can all directly donate to charitable foundations of their choosing. When users redeem coupons, their tokens will go to charitable foundations rather than back to the advertisers or publishers.
Advertisers
Advertisers pay a digital ad fee to receive NOIZ tokens, which are then used to pay for ad creation, ad space and user engagement. To increase user engagement, the advertiser has the option to offer coupons. When users redeem coupons, the users’ tokens will go to charitable foundations.
Advertisers pay a digital ad fee to receive NOIZ tokens, which are then used to pay for ad creation, ad space and user engagement. To increase user engagement, the advertiser has the option to offer coupons. When users redeem coupons, the users’ tokens will go to charitable foundations.
Publishers
Publishers are media rich sites with high traffic volume. They receive NOIZ tokens in exchange for their advertising space. Publishers can exchange, keep, donate or use their tokens. In the case of using them, publishers pay tokens to users in return for user data. Publishers can also receive tokens from users in exchange for coupons on services, such as subscription fees.
Users
Users are people who view the cognitive ads on publisher sites. Users receive NOIZ tokens by engaging with the cognitive ads. Every piece of data, or intent, the user provides is sent to the advertiser. Users can determine what personal information—age, gender, location—is delivered to advertisers and publishers. Users can exchange, keep, donate or redeem their tokens.
Token Information
Token 명은 NOIZ 이며 , ICO기간 1 NOIZ = 0.25USD 입니다
소프트캡 : 15,000 ETH, 하드캡 : 60,000 ETH 입니다
ICO Rate
ICO Rate 4.7 높은 평가를 받았습니다
장단점 비교
현재 평가 유효한 부분의 경쟁 업체와의 비교입니다 참조하시기 바랍니다
* 블로그 용량 및 시간 문제로 NOIZ Chain 소개를 PART II에서 계속하겠습니다 PART II 에서는 NOIZ Chain 이 구현하고자 하는 Prototype 및 비전 및 목표 팀원 및 Roadmap 등에 대해 살펴 보도록 하겠습니다
주요 정보
WebSite :https://noizchain.com
Whitepaper : https://noizchain.com/whitepaper
Telegram Announcements : https://t.me/noizchainofficial
My Bitcointak Profile
https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2023276
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